21.12.11

promote diri melalui fanpage di FACEBOOK

I came across a fan page, siap kat about me dia ada tulis;

Saya Bukan  Artis, Saja Buat Fan Page ni Pasal Sukasuka. So please sokong I, support la saya.

....

and dalam hati I time tu, i was like,,
"aku nak support kau buat apa?" not like "buat apa" as in kasar, but, as in macam,, "aku nak support kau, tapi kau buat apa?",, faham tak? macam, "kau buat apa yang boleh membuatkan aku sokong kau?"..

*sekarang saya realize,, they call me "IKA MACAM" for a good reason. -,- jahat lah korang.

anyway.
dia kata kat situ dia bukan artis, ok, one thing for sure dia bukan artis. and dia kata dia buat fan page tu just for fun.. okay, second thing, dia ni memang saja mengisi masa lapang dia.. but then dia cakap suruh support.. nak support apa?? what is there to support??

*garu kepala*

So, menjadi seorang yang kebosanan di pagi khamis, saya pun tekan la photos dia.
hommmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
satu ayat keluar. "yes, gadis ini, kebosanan."
haha, its a normal thing to do lah kan kalau bosan. You know, bila anda bosan anda akan buat benda bukanbukan. So yea, banyak yang amat lah gambar beliau  ber cam-whoring.. *fyi, cam-whoring is not a bad word. bukan nya carutan. seriouslakorangserious. jangan cakap I mencarut bila I kata cam-whore. dia bukan cam as in macam, tapi cam as in camera. ok, camera..

berbalik semula
And yeap, bukan model, bukan penyanyi, bukan artis, bukan penulis blog, so aku nak sokong kau celah mana sekarang?

You see, ini lah dia benda yang I takberapa faham sekarang. semua macam bajet nak buat fan page, semua bajet nak ramai like, semua bajet nak promote diri. . .
wai?
kepuasan maybe. yess, mungkin.
But still, I dont mind kalau orang tu nak buat fan page kalau dia ada motif dia la. kire, objektif. yes! objektif itu penting ye anakanak.
Sebelum anda buat sesuatu, padankan dulu, apakah objektif anda berbuat demikian.

So macam fan page yang I cakap tadi tu kan, dia macam sahsah tak ada objektif serta motif (sama ke makna nya tu? I pun taktau, lama dah tak belajar BM.)..

so yea, set motif anda sebelum berbuat sesuatu, supaya orang macam I ni tak da lah terbuat dosa mengutuk dalam hati macam yang baru sahaja saya buat tadi.
astagfirullah halazim...

*anyway,, sebelum ada yang terasa, baiklah saya bagitau kat sini, kepada sesiapa lagi yang ada fan page pastu terasa, rasanya, takperlu lah kot. Pasal I cuma cakap pasal orang yang ada fan page tanpa motif. So kepada yang terasa tu anda pergi la balik fan page anda, tengok la anda promote apa. Contohnya kalau anda ni kok suka bermodel-model ke, suka bernyanyi-nyanyi ke, suka berlakon-lakon ke kan, or even anda ni stok pandai melukis, macam some of friends, ada yang buat fan page untuk promote artwork diorang. So kalau nk promote kan diri anda melalui fan page macam tu, then itu rasa nya,, its fine with me, pasal itu contoh fan page yang bermotif okay.. 

Arite, so takde yang terasaterasa sekarang.
Please jangan.
Knowing me,
I jenis malas nak layan drama-drama kehidupan,
baik I layan breaking dawn.


OMAIGOODNESS HANDSOME NYA LAKI I.
okbye, assalamualaikum.

1 comment: