3.2.11

Grouppppiessssss

Hi, :)

So yea, tonight I nak cakap pasal group.

You know waktu zaman sekolah menegah dulu, waktu masing-masing try sedaya upaya untuk dapat attention (so young and desperate for attention), and kita masing-masing lah join so-called 'group' or 'community' untuk dapat kawan?. Korang pernah buat macam tu?

I pernah. pasal I bapak looser dulu. haha TETT! I pernah pasal diorang mintak I jadi diorang punya , kira, member of the group lah..

Still tak dapat?

Ok, I cerita senang.

Cuba ingat balik kot zaman dulu kat sekolah menengah ada group masing-masing macam,, (ciss I tak boleh sebut nama group tu), but a, senang cerita, dia macam, group yang, bukan lah apa sangat, dia cuma, just sekumpulan remaja yang, i dont know lah nak cakap macam mana, but, kira .. .. (ciss, tak reti nak explain.)

ANYYWAYYY,,

Senang cerita, aku bagi contoh lah ek?
ok, contoh.
Nama group: LV *stands for,, ,,, Love Vouge?
I dont know, itu contoh je ok?

So yea, LV ni group untuk perempuan sahaja, kira, lelaki tak boleh join lah ni. And, aktiviti biasan mereka ialah, ,, lepak?, just chillin' bila tengah time-time cuti macam tu. And siapa yang nak macuk (eh eh,, macuk pulak! rempit you'olls!) LV ni kena dipilih, baru boleh masuk, (kira kalau belagak nak join-join sendiri suka-suka memang tak boleh lah ni) And kebiasaannya mereka gelar kan diri mereka dengan meletakkan nama group tu dekat belakang nama diorang, eg, Lina LV, Shida LV, Fatimah LV, Eton LV, dan sebagai nya

So sekarang dah faham?

Ok, sekarang.

APAKAH FUNGSI NYA KUMPULAN TERSEBUT? sampai sekarang aku tak faham. . . serious.

Like I said, I pernah masuk group macam ni, but, satu je and,, I rasa tak sampai satu minggu. and yeap, pasal I rasa macam tak ada faedah langsung. . . serious. lagi.

Macam group yang I masuk dulu tu, semua nya bermula dengan ,,myspace lah kan~ (sorry, facebook dulu tak ada lagi ok. Mark Zuhenberg baru tengah nak up.. *macam tu ka nama dia?*) .. Anyway, so myspace kan dulu sangat lah top di hati para remaja, so, dia memang ada yang profile untuk group kan? So, dizaman itu secara tiba-tiba saya dapat satu message dari satu group ni, cakap something macam ni,,

"Hi, babe. I like you pictures lah. Care to join our group? Its nothing more than just for fun. Its a girls only group btw;)
Join yea?"

Yeaa,, something like that. So, menjadi budak yang berumur 15tahun, saya pun main belasah aja lah masuk group tu. Until sampai satu hari tu mereka start cakap tentang kegilaan mereka dengan shisha and caara diorang berborak semua, so,, bye-bye!

Yea, sampai sekarang sebenarnya saya tak pernah lah faham apa motif nya untuk masuk kat dalam group-group macam tu.

The best group yang I pernah dengar is (tuuutttt tuuuttt) *not the best btw, but, kira agak FAMOUS lah kan. Ni kira stok kalau budak lelaki dengar nama budak pompuan tu macam ni,,

Ali: Wei,, kau tengok pompuan tu,,
Abu: Laa aku kenal minah ni..
Ali: Sape doe, story sikit?
Abu: Tu Liya kalau tak salah aku.. Budak sekolah 9, niners lah weii..
Ali: Pergh, lawa doeee~
Abu: Kalau tak salah aku, budak ni LV ni,, Liya LV ni aku rasa,,
Ali: PERGGHH!! LV LA SIOTT!! HOT GILAAA!!

(segala contoh hanya lah contoh semata-mata. Anda marah, anda pergi minum air dan mengucap banyak kali sekarang)

Yeap, jenis sampai macam tu.. haha. kelakar kalau saya fikir balik.. So group ni takde lah apa sangat pun, dia cuma kira macam, group budak-budak pompuan yang lawa-lawa lah. Takde lah lawa mana pun I tengok (bukan lah kutuk kan) Tapi kalau dah stok pakai mini-everything tu, memang la jantan kata lawa kann~ (ops, miss, you've drop your dignity~)

But then again, group tu sangat lah famous sampai I pernah naik muak bila dengar orang cakap pasal group tu..

Kawan saya: Aku macam tak percaya doe Ika,,
Saya: Asal? Apa yang tak percaya nya?
Kawan saya: Tu la, Si Dina tu..
Saya: Napa ngan Dina?
Kawan saya: Dia masuk LV doe.. Dia bukan nya hot pun. Tapi dapat masuk LV..
Saya: -,-' .. ..

Kawan lelaki saya: Ika, semalam aku lepak dengan Shira doee~
Saya: Shira mana?
Kawan lelaki saya: Shira lahhh~~
Saya: Yang mana??
Kawan lelaki saya: Shira LV tu laahh.. Kau ni..
Saya: .. .. Tak kenal doe. Sorry..
Kawan lelaki saya: Loser doe kau,, Shira LV pun tak kenal. Dia LV kot! Hot gila tu!
Saya: .. .. -,-' ..

So yea, senang cerita, kira time sekolah I dulu, siapa tak tau kumpulan LV ni, memang loser nak mati. And siapa yang dapat masuk LV ni ibarat macam Paris Hilton yang hot, tanpa, berbuat, apa-apa.. hmm.. gitu lah dia. Anywayyy~~

So being myself, saya pun macam ingin lah tau lebih, apa kejadah nya lah kumpulam LV ni? Apa yang hot sangat mereka-mereka ni sampai jadi macam satu fenomena dR.Rozmey ni?. So, saya pun google lah. (yes, I memang dari dulu, google ni memang,, sahabat karib I.) So yea, google and jumpa lah satu article (ceh! article!) haha, not lah, dia macam, entri kat blog je..

bla, bla, bla, entri tu panjang sangat. So basically dia cakap, group ni kira macam 'more than just a group, it's family' ,, bla bla bla,,'group ni basically untuk help those girl yang ada problems',, and 'group ni clean from drugs, alcohols and,, sex..' ..

See,, the last sentence buat I gelak gila rasa macam nak terjatuh dari katil ni..

why?

Because dekat blog tu sendiri background picture dia gambar perempuan topless, menghadap ke belakang dan cuma pakai panty lace-lace. And plus, just after dia cakap pasal 'no sex, no drugs, no alcohol' tu, dia terus tulis yang diorang will be throwing parties and do some charity works and cakap 'so just wait till we rock your boobies on!' .. That is why I gelak gila. Its like telling the world that you're a virgin, tapi you naked and act like a stripper. Chances untuk orang actually percaya yang you're a virgin tu sendiri dah boleh guna tangan je nak kira.

Apa-apa pun, I still sampai sekarang tak pernah faham apa faedah nya masuk group-group macam ni.

Apart from hanging out setiapkali cuti sekolah, what exactly yang mereka buat? Betul kah yang mereka ni memang buat charity works? If yes, then, alhamdulillah adalah guna nya pada masyarakat, if not, then, kenapa membazirkan masa masuk group yang tidak memberi faedah tu kan?

So yea, this entri is actually special for my sepupu-sepupu yang kecil-kecil tu, Kamilah, Wawa and Yaya and even Khaliq and Khasfiel,, if you guys baca entri ni ada satu pesanan dari Kak Ika, please, you dont need group-group tu, you just be yourself and think wise. boleh ke bagi nasihat macam tu? Yea, i think can.

*ugh! aku sangat loser dalam memberi nasihat. ciss*

No comments:

Post a Comment