5.9.11

kisah aku dan dia ( adakah ini pengakhiran semua nya)

realiti nya, saya rindu dia. saya cinta dia. saya sayang dia.

saya sedar yang pertama cinta saya pada Allah swt, yang kedua cinta saya kepada Rasul, yang ketiga cinta saya pada ahli keluarga, yang keempat,, biasa nya say tinggalkan kosong.


tapi semenjak bersama @, yang keempat itu, adalah diri nya.. pasangkan saya pada kerisu ujikaji tahap kebenaran kata-kata, saya berani duduk, saya berani, kerana apa yang saya cakap kan ini, benar-benar semua nya. saya cinta dia, mungkin , dia tidak nampak.

mungkin dia ragu-ragu, mungkin dia terlalu sedih dengan apa yang terjadi, mungkin, ini pengakhiran kisah kami berdua, atau mungkin ini permulaan kisah baru kami berdua, Allah swt yang maha mengetahui. tapi yang mampu saya cakapkan sekarang,, saya cinta dia. cinta dia.

tidak pernah sekali curang, tidak pernah sekali tergoda dengan orang lain, tidak pernah sekali menyesal dengan diri nya, saya cinta dia.

saya terima dia seadanya, biar pun pernah banyak kali saya meragam dengan sikap nya yang sedikit kasar, tapi saya terima dia seadanya, kerana memang dia yang mampu buat saya senyum tanpa berbuat apa-apa.

teringat sewaktu berada didalam kereta dengan nya, saya melihat dia ketawa daripada sebelah tempat duduk pemandu, melihat dia menyanyi sekuat hati didalam kereta sambil ketawa dengan karenah dia. dengan dia juga lah saya jadi lain, dengan dia saya jadi diri saya yang sebenar.

dia sahabat karib saya, dia pasangan saya, dua dalam satu. adakah dia akan hanya jadi sebuah kenangan? Allah swt sahaja yang tahu..


saya, rindu dia.

No comments:

Post a Comment