30.1.11

Shopping

OOOLAA!!

I just got back from shhooooopinnggg~
Seperti semua orang sedia tahu, CNY semakin hampir, jadi SALES EEEEEVERYWHERE LAH KANNNN~~

Cool gila. Bersepah SALE. Dan-dan je semua 70%, 50%,, memang dah tak main dah 10% - 10% ni.. terus 70% je.. Benda RM500 jadi RM200, yang RM200 jadi RM100, yang RM100 jadi RM80, yang RM80 jadi,, ,, ,, 79??
yea,, itu lah dia realiti kehidupan. SALE memang banyak ye rakan, bersepah, tapi barang, memang tetap mahal. haha,, korang semua kena tipu..

AAANYWAYYYY

Yes, Saya baru sahaja balik dari bershopping di, OU bersama kedua-dua ibubapa tercinta. Jadi nya, dekat OU tu saya bersama ibunda saya telah berjalan ke banyak kedai kasut,, tapi , stop pertama kami, ialah, kedai Viss.

Semester break lepas, saya ada beli satu kasut yang sangat awesome dari kedai Viss, *susah aku nak cerita kalau gambar tak ada*. Anyway, jadi pergi lah saya ke sana. Masuk dengan penuh harapan lah untuk kasut tu ada lagi di jual. sekali,, ADA LAH WEII!!!! 10% lagi lah you olllss!!!! apahal annn!!!

Then, kitak pun membelek lah, dalam hati kitak pun cakap, "Aih, ada dua colour je ke?, hitam, dengan beige. Yang beige ni aku dah beli, yang hitam ni,, macam awesome jugak, tapi, macam boring jugak.".. Pastu, saya pun macam pusing kan lah kasut tu, nak tengok tapak aka tengok harga. PERGHH! dengan penuh harapan aku nak tengok, kata 10%, kot dapat RM60 ke RM50 ke, elok jugak tu. Pasal hari tu beli harga dia, RM79.90. .. Tapi dan-dan je saya tengok harag dia,, RM89.90!.

aih!! *aku cakap dalam hati.* bukan hari tu aku beli 79 je ke??? *aku cakap dalam hati lagi*

Pastu, saya pun pandang lah cashier kat kedai tu,, pastu aku macam,, keluar dari kedai tu.. dengan hati yang hancur ibarat kene langgar dengan kereta api. sedih doe.. T-T

HIDUP MESTI DI TERUSKANNN!!!
saya pun berjalan dengan penuh gaya ke kedai-kedai seterusnya.

1st stop, NOSE ;
masuk,, check check check. TETTTT!! tiada mangsa dapat dikesan. Keluar dari kedai dengan hampa.

2nd stop, CROCS! ;
masuk kedai,, tettt!!! bau getah tak sedap. Tapi nasib baik hidung setengah tersumbat, so bau macam sikit-sikit je. check check check.. TETTT!! langsung tak ada. mahal sangat. perjalanan diteruskan.

3rd stop, ALDO!! ;
masuk, dekat sini aku berlagak macam anak LOT! tapi tak tahan, aku terus pergi dekat bahagian 70%.. TETT!! semua tak lawa.. Aku pergi kat bahagian 50%,, OF COURSEEEE!! ADA YANG LAWA,, aku ambik,, TETTTTT!!! 50% tapi harga RM300++,, kepala hotak kau! TETT!! reject semua.. aku keluar, penuh gaya.

4th stop, MARC AND SPENCERR ;
waktu awal-awal masuk, aku tengok kedai tu macam,, lengang je. tak ramai orang. "ni mesti mahal nak mampus ni" kata diri ku di dalam hati.. TETT!! aku salah kat situ,, ada je yang murah.. RM100 lah tapi! tapi memang lawa. Jatuh cinta aku kat kasut tu. Tapi dia berkilat sangat. So, aku ngeri tengok dia berkilat sangat. aku, , keluar..

5th stop, MS READ! ;
,, ,, ,, mama saya nak beli baju.. teman je lahh...

6th stop, PARKSON ;
masuk penuh harapan,, ,, ,, SEMUA KASUT TAK LAWA LANGSUNG!! TETTTTT!!!keluar penuh dukacita.

7th stop, ZARA ;
masuk. TAKSUB SEMUA KASUT LAWA!! dan,, mahal.. telan air liur, dan keluar penuh bergaya sambil buat muka tak interested langsung.. Padahall,, ,, ,, *aku nangis kuat-kuat kat dalam hati*

8th stop, FOREVER 21 !! ;
 masuk,, ramai gila weiiiii!!! seriouss!! First time saya tengok F21 bersepah macam kedai bundle. serious.. Semua kasut lawa.. perrgghhh!! tapi tak sampai lima minit, mama bisik kat telinga,, "RM110 maximum.." .. ooowwwkeehhh!! takde hal lahh!!! Aku pun check, satu per satu,, fuuyoohh~~ semua tak lebih 150 lah yang aku nak.. ni yang saya suka niii~~ pun begitu,, hati ini,dah jatuh cinta pada oxford F21 yang grey tu,, perghh,, lawa gila lah gilaaa.. seriouss,, harga pun RM104.. hmm,, elok-elok lah tu.. NAKKK~~ namun,, aku pendam je lah niat nak beli tu,, aku cakap kat maka aku,, "Aa,, kasut yang awal-awal tadi tu,, RM80 ek?,, 10% ek?".. maka,, kami pun keluar lah dari kedai F21 tu dan straight lah balik ke kedai VISS tu..

Disitu lah aku beli balik kasut yang aku dah beli waktu cuti semester lepas. Tapi kali ni color hitam. Boooleh lahhh..
Hari tu beli tak ada diskaun, RM79.90. Kali ni, RM89.90, ada diskaun 10%, jadi RM71 something.. hmm,, BOLEH LAHHHH~~~

Jalan punya jalan,, baru lah ternampak kedai VINCCI!!!!!
waktu ni, aku jerit kat dalam hati,
" ASAL LAH OU NI BESAR SANGAT!!!!!!!!!!! "


sekian

No comments:

Post a Comment