8.1.12

3 tahun lepas






tiga tahun lepas,,
tiap karnival Upin Ipin,,
insyaAllah,,
ada muka saya.. hehe

ahai la rindu.



*ingat lagi : Dulu time kerja ofis, kene bangun awal,, ofcourse sebab pertama pasal mama memang suka datang awal, so memang kene ikut dia, but then, sebab kedua,, kene selongkar almari cari baju paling 'ADMIN' yang saya ada.. ahahaha..

*ingat lagi : Ada yang tersalah anggap ingat saya memang kerja tetap kat LC tu hasil daripada selongkar almari cari baju paling ADMIN tapi takde so terpaksa pinjam baju and skirtskirt mama time dia kerja bujang dulu. Padahal umur baru lah 18,, Universiti pun baru nak masuk second semester.. lahai la tua rupe aku time kerja kat situ.. ey cet! tak tua,, matang, matang..

*ingat lagi : Tiap kali lunch hour, akan pergi kat Restoran belakang office and ratah ayam goreng.. Ni semua pengaruh Abang Udd.. Dari situ la aku dapat tau watak Ipin yang dok pegang ayam goreng tu datang dari mana idea nya,, rupe nye watak anak tokei.. ahahahaha

*ingat lagi : Kalau Abang Udd tak ada time makan kat restoran belakang, makna nya bila masuk office nanti kene berhatihati pasal sahsah dia pergi makan kat kedai Nasi Briyan Ganja.... Pastu balik office muka laloklalok.. ahahahaha

*ingat lagi : Bila nak solat kene lalu studio atas, so time lalu studio tu kemain la saya tunduk,, malu gila dengan abangabang and akakakak yang kerja kat studio atas.

*ingat lagi  : Tiap kali ada surat, kemain saya semangat nak tolong hantar kan kat studio atas. Padahal malumalu ni,, tapi dalam malumalu tu, nak jugak tengok cammane deme ni buat cartoon Upin Ipin tu kan..

*ingat lagi : Kat studio atas tu ada sorang akak pakai tudung labuh,,, COMEL GILA PERANGAI DIA !! lupa dah nama dia :(

*ingat lagi : Kat studio atas tu ada sorang akak tu buat kerja sambil pakai headband telinga minnie mouse siap lampu liplapliplap.. khabar nya,, bila dia pakai headband tu, makna nya, dia tengah stress.. haha

*ingat lagi : Saya pernah tersembur bila ternampak Mammy Fauzi tetibe muncul depan mata.... -,- ' memaaaalukan..

*ingat lagi : Saya terbeliak mata time tengok Mammy Fauzi hisap rokok.. hahaha rare kot time tuuuu.. mana orang tau, dia pakai tudung labuh semua siap jubah, tapi smoking,, like  boss mannnn~

*ingat lagi : Bila ada karnival Upin Ipin kat luar, kemain lah nak join, sampai tak kisah gaji tu dia kira guna office hour,, alasan nya, pasal kerja kat office booooringggg...

*ingat lagi : Bila kerja karnival, puh1 paling penat dalam dunia! pukul 7 pagi dah gerak pergi karnival, pukul 11 malam baaaru nak tutup site. fuhh..

*ingat lagi : Kerja kat karnival dapat jumpa ramaaai retis..

*ingat lagi : Time jumpa Farah Diba yang nasi lemak kopi o for the first time,, pandang atas,, "wooo tinggi nyee" pastu pandang bawah,, "ummm,, patut lah~" .. platform dia je dah 2inci, heels dia tu mau berinci-inci lagi..

*ingat lagi : Bila karnival memang ofcourse la booth Upin Ipin kat sebelah booth Adik di TV9 kan,, so punya lahai ramai budakbudak weiii~~ macam kat tadika la pulak bila fikirfikir balik..

*ingat lagi : Bila pengacara2 molek Adik di TV9 tu bosan je, ajak borak,, bosan je, ajak borak.. Kemain saya, perangai aku pun time tu dah persis budak-budak..

*ingat lagi : Ada yang tegur, "Awak taknak try masuk 'Gadis Melayu' ke? " ,, hamboi time tu bulat mata terkeluaq, dalam hati, "Biar betul makcik ni?" ahahaha

*ingat lagi : Time tu petik jari la,, tanya je barangbarang Upin Ipin berapa harga dia,, gerenti la boleh jawab punya. Tak adahal beb! lancar! Sifir pun saya tak selancar ni tau..

banyak gila benda yang ingat, tapi tak tertulis lah banyak nya kan.. tapi yang penting sekarang,,
SERIOUS RINDU KAU DIORANG SEMUA ~

kakakkakak, abangabang, tak kira la dari LCM ke LCP ke,, or even adikadik from ADIK TV9,, serious lah korang, rinduuuu

No comments:

Post a Comment