8.1.12

HO : Dah hafal dah !

assalamualaikum.

Saja nak remind korang la kan,
Saya, Ika Zkflee, suka makan.
Cakap je la nak makan apa pun, tapi realiti dia, memang saya suka makan. Cuma mungkin bila tengok fizikal saya ni bukan nampak macam orang kuat makan, so,, tak ramai tahu yang saya ni suka makan.. Nafsu makan berlipatlipat, tapi sistem perut kat dalam badan ni kecik, so memang takdapat pergi mana je lah kan..

anyway,

Saya suka try. And yang paling latest saya try ialah,, (dengan penuh bangga cakap) Durian. Brahhh! dah makan duriannn,, selama ni kalau orang sekeliling makan durian I bosan je duduk situ dengan penuh kesabaran.. So sekarang tak ada alasan lagi la untuk korang perliperli saya ni omputih wannabe. kamonn korang kamonn -___-'

So yea, saya suka try makanan. Makanan jepun ke, korea ke, melayu, cina, india, semua saya suka try. Tapi kalau dah tak halal tu buat apa lah nak try kan, ye dok? So, yang pasti, saya suka try, tapi laki saya,, tak.

Korang tau laki saya? tau?
.
.
.
.
.

(ahai la lambat pulak la nak download ha !)

.
.
.
.
.

Gambar kaburkabur sikit kan, ala-ala macam nak cencored tapi tak cencored gitu. haha


TADAA~
So ni lah bonzer paling awesome yang saya dah hire sejak dua tahun lepas. Bila jalan sebelah dia terasa macam perasan la sikit orang dok buat muka cuak kan.. haaa,, kemain korang takterlawan la laki saya ni muka ganas, tapi hati lembutlembut ombak rindu.. korang ada?
(kemain saya)

Anyway,, so mamat ni, bercanggah pula la hai dengan sikap saya yang suka mencuba-cuba makanan ni..
(not complaining, because I love him, just the way heee isssss ~~~ yeaahhh ~~~)



-___________________________-

ya Allah, teruk.

.
.
anyway,
So yea, sepanjang dua tahun ni dah bersama, rasa nya macam dah boleh hafal dah jenis makanan apa yang dia suka makan. Macam contoh nya,,

Kalau dia balik rumah seremban, dia dah suka makan masak lemak ayam ibu dia,, lauk ayam ada dua, biasa ibu dia buat satu masak lemak, satu lagi masak cili. And ada sayur goreng. And ofcourse, sambal gesek, itu dia suka makan dengan masak lemak.

Kalau kitorang pergi jalanjalan, makanan yang dia biasa order ada dua je kemungkinan. Satu samaada dia order nasi pattaya nasi lebih (walaupun kadang-kadang dia takhabiskan pun) dengan sambal belacan. or dua, dia akan order nasi ayam,,, and ofcourse, nasi lebih jugak.

And kalau kitorang pergi McD,, no matter how much lah kitorang masing masing fikir nak order lainlain semua,, tapi lastlast dia bila sampai kat counter apa yang pasti dia akan order, Big Mac, and kalau duit dia mengizinkan dia akan beli set. And kalau ada shakeshake, dia akan order large fries. Pasal laki saya suka shakeshake.

TAPI,
yang sama antara kitorang ialah,, pergi je lah restoran celah mana pun, air yang kitorang order, yang pasti,, teh o ais.. Ni, dua muka ni,, muka teh o ais sejati. Itu je la persamaan kitorang.. waww,, bangga jap..


Kannn ~

Petik jari bro..


Bende tu fun actually, now that I really know dia suka makan apa semua,, so macam senang la nak buat masakmasak untuk dia.. (buat ke saya?? buat keee ~)

-____________-'
ok, takbuat lagi, tapi someday I will okay..


Bukan taknak buat,, tapi macam hari tu la,, bila saya firsttime buat kek batik en,, bila bagi dia rasa,, dia macam,,
"Iyeeeee kee you buatttt?? ~ Iyeeee keeeee iyeeeee keeeeee?? ~~~~"

-_________________________-'

kan..

So yea. Itu lah dia cerita untuk hari ni,, kisah si gf yang suka try2 bende, tapi bf dy jenis yang tak suka trytry. Takut tak suka gamak eh... takpe lah, kita slowslow okay cinta.. yang penting dan pasti,, you kene try makan Tako Tao dengan sushi, pasal awek you, suka makan sushi.. seriousaserious....

No comments:

Post a Comment