2.5.11

Oversized Cluthes / Laptop Case

Salam :D
Oversized clutches. Kau nampak macam cantik pulak tiba-tiba dimata aku. Kenapa?

So sebenarnya saya dah lama dah tengok orang ramai start pakai oversized clutches ni kat banyak-banyak tempat, terutama sekali dekat shopping mall, majlis, university, yada yada.
Yess, oversized clutches ni adalah in thing untuk awal 2011. Dan sekarang dah bulan may, ika, kau sangat lembab. Sekian.

Ok tak, belum sekian lagi.

So yea, I find it disturbing,, oversized clutches, disturbing. Why? Well, pasal dia besar, and tak ada tali. For a girl like me, yang berjalan kaki ke university akan rasa benda tu susah mungkin. And also, saya ada satu habit dimana, kalau benda tu tak bergantung (kena pegang) kemungkinan besar untuk saya terlupa nak bawa benda tu adalah ,, 70%. (selalu terjadi dekat botol air mineral saya. Tau tau je dah sampai kelas, dahaga gila, pastu terpaksa buat muka kucing kat dalam cerita Shrek kat kawan kelas untuk minta teman pergi café. )
Ye, saya tau saya kiut. Sebegini. Yess, saya memang kiut. Saya tau.

Moving onn,

Oversized clutches, saya rasa benda tu disturbing, munkin juga pasal saya ni budak fine art. Sebagai seorang budak fine art, dalam beg saya, memang pelbagai khazanah ada. Kau cakap je nak apa. Semua ada. Literally. Saya tak berbohong kat sini. Kau cakap je nak apa. Nak eyeliner brush? Tak yah risau lah wei, bukan stakat eyeliner brush, brush untuk painting kat canvas aku ada, brush untuk watercolour aku ada. Kau nak apa? Nail file? Buffer? Haih, kikir besi pun aku ada! Kertas pasir aku ada.  So,, yea.. I carry almost everything in my bag.  So far takde lah pulak incident kot I tengah jalan pastu tiba-tiba ada batang paip pulak jatuh dari beg I kan. But still,, so oversized clutches ni macam tak berapa sesuai dengan saya.
Tapiii,,
Satu hari nya, bila, saya keluar dengan mama saya, pergi jalan-jalan di shopping mall. Sebelum turun dari kereta, dia minta saya tolong bawakan beg telekung dia supaya senang nak solat nanti. Usually dia letak telekung dia dekat dalam beg biasa macam gambar kat bawah ni je

But hari tu, dia letak telekung dia kat dalam clutch besar. Ok, maybe bukan clutch ok (ika, kau takpayah nak Zara sangat kat sini lah kan). Ok dia letak kat dalam beg petronas. Tapi beg tu rupa nya lebih kurang macam laptop clutches. Kira, boleh lah kan panggil macam tu kan. And sepanjang I bawak tu, saya rasa,,
BEGITU AWEEESOMEEEE!!!!

Ok tak. -_-‘


Tapi agak ok lah. Takde lah miserable sangat hidup aku kan. So saya sampai kepada conclusion nya iaitu,,
SAYA NAK OVERSIZED CLUTCHES!!
Atau lebih spesifik nya,,
SAYA NAK LAPTOP CLUTCHESS!!
Ok maybe bukan ‘clutches’, clutch je sudah memadai.
(gambar gambar gambar)
Atau mungkin saya boleh upgrade kan beg petronas mak saya tersebut sahaja. Yess!!!
(situasi seterusnya,, beg petronas mak aku, hilang.. muaaaahahahahahhahaa)
Kaedahnya aku gelak kat situ… … ….





















No comments:

Post a Comment